Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue ottaa käyttöön uuden kuljetusten välitysoperaattorin ja uudet kuljetuspalvelujen tuottajat alueellisesti porrastettuna alkaen 5.5.2025.
Uuden palvelun aloituspäivämäärät:
- 5.5.2025 Lohja, Karkkila ja Vihti
- 2.6.2025 Espoo, Kauniainen ja Kirkkonummi
- 4.8.2025 Hanko, Inkoo, Siuntio ja Raasepori
Palveluajat:
- 2.5. klo 7–20
- 3.5. klo 7–20
- 4.5. klo 7 alkaen 24h palvelu
Ohjeita kuljetuspalvelun tilaukseen
Tilausta tehdessäsi, kerrothan seuraavat tiedot:
- Nimesi / asiakasnumerosi
- Nouto- ja kohdeosoitteet (tarvittaessa paluunoudon tiedot)
- Noutoaika tai toivomasi saapumisaika kohdeosoitteeseen (perilläoloaika)
- Matkatyyppi, esim. työmatka / vapaa-ajan matka
- Mahdolliset välipysähdykset, pysähtymispaikan osoite
- Henkilömäärä (saattaja ja mahdolliset muut matkustajat)
- Mukaan tulevat apuvälineet, eläimet tai matkatavarat
HUOM! Et voi tilata kuljetusta suoraan kuljettajalta, ellei sinulla ole erillistä vakiotaksipäätöstä. Voit kuitenkin tilata menomatkalla paluukuljetuksen suoraan kuljettajalta ilman vakiotaksipäätöstä. Paluumatkan tulee alkaa menomatkan kohdeosoitteesta ja sen on sovittava kuljettajan aikatauluun.
Arvioi matka ja anna palautetta
Matkan jälkeen voit arvioida matkan sovelluksella tai tekstiviestillä. Arviointi on vapaaehtoista. Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue käyttää palautetta kuljetuspalvelujen kehittämiseen.
Tekemäsi arvio vaikuttaa myös siihen, miten kuljettajat saavat kuljetuksia. Välityskeskus palkitsee hyviä kuljettajia antamalla heille enemmän kuljetuksia.
Palautetta voit antaa:
- luvn.fi verkkosivuilla, hakusanalla ”palautepalvelu”
- sähköpostilla kuljettajapalautteet@luvn.fi
- tekstiviestillä +358 45 739 59250 (kuulovammaisille)
- soittamalla 029 151 2000 Luvn asiakaspalvelu (paikallisverkkomaksu / matkapuhelinmaksu)
Palautetta antaessasi kerro seuraavat tiedot:
- nimesi ja yhteystietosi
- mitä matkaa palaute koskee, päivämäärä ja kellonaika
- mitä on tapahtunut
